МОТОГОНКИ.РУ - ВЕСЬ МОТОСПОРТ: MotoGP, Супербайк, Мотокросс, FMX, Фристайл, Супермото, Кросс
Новости Сюжеты Фото Видео Календарь Энциклопедия Контакты
Уведомления
Реклама здесь




    Circuit Permanente de Jerez

    Circuit Permanente de Jerez
    Испания, Херес
    Track length: 4423m, 2.748miles
    Track width: 11m
    Longest straight: 600m, 0.373miles

    Track left corners: 5
    Track right corners: 8
    Track time zone: МСК -2
    Предоставлено Gismeteo.Ru

    Погода на треке

    17/12
    ДЕНЬ
    +13 +15C
    ясно, без осадков
    Ветер: Сев., 4 м/с
    Отн. влажность: 39-41%
    Атм. давление: 766-768 мрс
    17/12
    ВЕЧЕР
    +7 +9C
    ясно, без осадков
    Ветер: С-В, 3 м/с
    Отн. влажность: 51-53%
    Атм. давление: 769-771 мрс
    18/12
    НОЧЬ
    +4 +6C
    ясно, без осадков
    Ветер: Сев., 2 м/с
    Отн. влажность: 71-73%
    Атм. давление: 769-771 мрс
    18/12
    УТРО
    +6 +8C
    ясно, без осадков
    Ветер: Сев., 2 м/с
    Отн. влажность: 76-78%
    Атм. давление: 769-771 мрс

    Описание, история и факты.

    Jerez - track information
    Recent modifications to the Paddock and pit box areas of the circuit have turned it into one of the best equipped circuits in the World Championship.

    Regarding the track, the new asphalt laid down in 2003 has solved the problem of the famous bumps. The only bumps remaining now are on the two fastest corners of the circuit, the Alex Criville corner and the Enzo Ferrari corner. These two corners are taken in fourth gear at more than 150 Km/h and with significant lean on the bike.

    Jerez is a circuit where normally relatively hard settings are used in both the front and rear suspension. The riders come into the two hairpin bends on the circuit, the Dry Sack and the final bend leading onto the start/finish straight at great speed because they are preceded by two straights so the front suspension must be fitted with hard springs to stop it bottoming out. In the rear, due to the fact that there are many rapid corners, the suspension must be fitted with hard springs to keep the suspension rigid and to avoid the bike dipping too much.

    Gear ratios are usually very short and with the increased power of the four-strokes teams now experience an added problem of the bike’s front lifting under acceleration. At this track it is not uncommon to see wheelies in higher gears, even in fourth and fifth!

    Tyres are not normally a critical problem unless, as has happened on previous occasions, the temperatures reach higher than normal levels as this can produce problems in tyre performance.



    Как добраться до трассы.

    Из аэропорта Хереса по шоссе N-1V мимо Хереса, через 2 км после свернуть в сторону Севильи, очень скоро будут указатели ‘circuito’ и шоссе N382. Из Севильи по шоссе N382 следовать по указателям ‘circuito’.

    Контактная информация.

    Circuit Permanente de Jerez
    Ctra. De Arcos, km10
    Apdo de Correos 1709
    Spain

    Tel: +34 956 15 1100
    Fax: +34 956 15 1105
    e-mail: prensa@circuitodejerez.com









    МОТОГОНКИ.РУ


    1439934 за год
    83026 за месяц
    4565 за 24 часа

    Для рекламодателей
    Новости Фото Видео Календарь Энциклопедия Карта сайта Поиск Контакты Sitemap Карта сайта

    Новости мотоиндустрии ТЕСТ-ДРАЙВЫ MotoGP Супербайк Мотокросс и Суперкросс Эндуро и Ралли Российское кольцо Мировой мотоспорт Спидвей Супермото Фристайл EXTRAS!

    Сетевое издание МОТОГОНКИ.РУ зарегистрировано Федеральной службой по надзору в сфере связи, информационных технологий и массовых коммуникаций (Роскомнадзор) 06.12.2016 св-во о регистрации ЭЛ № ФС77–67891).

    Все сообщения МОТОГОНКИ.РУ предназначены для пользователей старше 18 лет. Исключительные права на контент принадлежат МОТОГОНКИ.РУ, защищены Законом РФ и не могут быть использованы каким-либо образом без письменного согласия владельца.

    Copyright by MOTOGONKI.RU / MOTOGONKI.TV / MOTOFOTO.RU © 2003-2017

    О правах на распространение